Показать сообщение отдельно
Старый 27.09.2013, 00:35   #110
Rendido
Gold Member
 
Регистрация: 27.05.2011
Сообщений: 1,907
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Ученица Посмотреть сообщение
Каждый должен заниматься тем делом, которому его обучали. Если же он "перерос" свою область, то, хотелось бы, как на Западе, чтобы он получил на это лицензию, диплом, допуск и т.д. А то каждый может возомнить себя кем угодно и читать что угодно!
Весьма распространенное в американских вузах явление - когда преподаватель какого-то курса сам прочитывает соответствующую главу учебника всего за день до того, как преподавать её студентам:

Цитата:
“When I’m lucky, I’m a few days ahead of my students. But some days, like today, I swear I’m just ten minutes ahead of them. That’s not comfortable, goodness knows it’s not comfortable, but somehow it’s just enough.”
Цитата:
Andy had a terrible summer. The department chair asked him to teach the least popular course in the department, “Research Design and Statistics.” No one wants to teach it. Students don’t want to take it. Andy agreed to cover not one but two sections to be a team player, even though he’s never used half the methods in the textbook. He hasn’t said a word to the chair because he doesn’t want to look incompetent or whiny (or worse yet, both). What does he do? Andy spends the summer with a stack of statistics textbooks, with Statistics for Dummies carefully hidden in the pile.
Цитата:
Codrina also teaches chemistry. But she has been assigned to teach a first-year writing seminar and has found herself teaching the Declaration of Independencet and reading slave narratives.
Цитата:
College and university instructors across the country are regularly teaching beyond their skill set and beyond their comfort zone — teaching what you don't know isn't the lonely plight of the newly hired Ph.D. but a common dilemma for faculty members at all stages of their careers.
Rendido вне форума   Ответить с цитированием
Реклама